Misja Szkoły
Szkoła poza procesem dydaktycznym opartym na zatwierdzonych przez resort oświaty programach nauczania, realizuje szereg programów i zajęć dodatkowych. Wiąże się to bezpośrednio z przyjętą misją i programem rozwoju szkoły, który jako priorytet zakłada - WYCHOWANIE DO KULTURY - NAUCZANIE DLA UMIEJĘTNOŚCI przez tworzenie - doświadczanie - osiąganie. Tak pojęta misja prowokuje do podejmowania działań, które pozwolą dziecku tworzyć, doświadczać i osiągać.
Dla chcących pogłębiać wiedzę i rozwijać zainteresowania Szkoła realizuje bogaty program zajęć pozalekcyjnych. W ramach kół przedmiotowych organizowane są zajęcia z : języka polskiego, matematyki, przyrody, historii. Duży naciski kładziemy na rozwój zainteresowań twórczych dzieci. Organizowane są zajecia ogólnorozwojowe z tańca -, śpiewu, teatru, recytacji, plastyki. W ramach UKS-u organizowane są zajecia sportowe. Działają także kluby - rowerowy, literacki, origami. Dla dzieci z trudnościami dydaktycznymi organizujemy:
- na poziomie klas I-III zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i wyrównawcze i zajęcia logopedyczne.
- na poziomie klas IV-VI zajęcia wyrównawcze.
W czasie procesu dydaktycznego dostosowujemy wymagania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia w oparciu o zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Dzięki ciężkiej pracy zatrudnionych w szkole nauczycieli uzyskaliśmy wysoki wynik egzaminu sprawdzającego po VI klasie. Średnia szkoły była wyższa od średniej miejskiej i ogólnopolskiej.
W szkole realizowane są również liczne programy profilaktyczne min.:
- "Uwierz w siebie" - podniesienie własnej wartości
- "Domowi dedektywi" - profilaktyka uzależnień
- "Bezpieczne miasto" - odpowiedzialnosć prawna nieletnich przy współudziale policji i straży miejskiej.
- "Bez agresji" - osłabianie zachowań agresywnych.
- "Gry i zabawy przeciw agresji" wg.B.Portmana
- "Spójrz inaczej" Kołodziejczyk
Organizujemy zajęcia profilaktyczno wychowawcze dotyczące zapobiegania uzależnieniom od środków odurzających
Ponadto nauczyciele opracowali i wdrożyli własne programy innowacyjne z zakresu Edukacji Regionalnej, program "Jesteśmy Blisko - Bądźmy Razem", "Bezpieczna Szkoła". Szczególne miejsce w procesie dydaktycznym zajmują autorskie programy klas profilowanych o kierunku muzyczno-tanecznym i teatralno-plastycznym.
Podstawowym celem kształcenia i wychowania jest harmonijny i wszechstronny rozwój osobowości uczniów.
Wykorzystując w procesje nauczania bezpośrednie doświadczenie, przeżycia emocjonalne dzieci, oddziaływując na sferę myślenia produktywnego, twórczego - przyczyniamy się do rozwijania aktywnej postawy twórczej dzieci.
Wychowanie i kształcenie twórcze stwarza dziecku warunki do uczenia się bez strachu przez co rozwijamy zdolności dzieci, kształcimy myślenie twórcze, pomagamy w odkrywaniu własnych możliwości, budzimy ciekawość poznawcza, pomagamy realizować własne pomysły.
W tak pojętym rozwoju dziecka "Sztuka" (literatura, muzyka, plastyka) wydaje się być atrakcyjnym instrumentem oddziaływań, który odpowiada aktualnym potrzebom i tendencjom wychowawczym. Jest środkiem wychowania ponieważ kształtuje postawy człowieka, ale jest jednocześnie środkiem nauczania ponieważ wzbogaca zasób wiedzy i mechanizmy poznawcze.
Galeria zdjęć
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!! |